certyfikaty certyfikaty
- ISO 9001
- ISO 13485
- ISO 14001
- EN 14065 RABC
- ISO 14971
- EN 15085
- IATF 16949
- ISO 17025
- ISO 22000
- ISO 22301
- ISO 27001
- ISO 28000
- ISO 29990
- ISO 45001
- ISO 50001
- AEO
- AQAP
- BRC
- DPD / GDP
- EN 1090 / ISO 3834
- EN-206 beton
- FSC / PEFC
- FSSC 22000
- GMP+ paszowe
- GMP Farmaceutyczny
- HACCP
- HSE
- IFS
- Koncesja MSWiA
- PAS 220
- QS
- RODO
- TAPA
- WSK
- ZKP
Certyfikat BRC
- Strona Główna
- BRC IOP / CP
Certyfikat BRC
BRC Food, BRC Packaging Materials, BRC CP Consumer Products, BRC Storage & Distribution, BRC Agents and Brokers
Certyfikat BRC
Wdrażanie BRC
Szkolenie BRC
Certyfikat BRC
Pakuła Consulting wdraża systemy BRC:
- Produkcja żywności - BRC Global Standard for Food Safety ver. 8
- Produkcja opakowań - BRC Global Standard Packaging Materials ver. 6
- Produkcja wyrobów non-food - BRC Global Standard for Consumer Products ver. 4
- Magazynowanie, transport, dystrybucja - BRC Global Standard for Storage and Distribution ver. 3
- Handel food i non-food - BRC Global Standard for Agents and Brokers ver. 2
Certyfikat BRC wymagany jest przez sieci handlowe od dostawców, którzy chcą wprowadzać własne produkty do sprzedaży sieciowej. Certyfikat BRC przyznaje się na 12 lub 6 miesięcy licząc od daty wydania certyfikatu, w zależności od uzyskanego poziomu A, B, C lub D, po którym wymagana jest ponowna certyfikacja. Najlepsze przedsiębiorstwa, nasi klienci, uzyskały pow. 95%. Takie firmy otrzymują certyfikat na poziomie wyższym Higher Level.
Na najwyższym poziomie została oceniona np. firma EcoWipes oraz Velvet Care, gdzie firma Pakuła Consulting wdrażała system BRC CP. Wdrażanie BRC miało zapewnić bezpieczeństwo wyrobu dla użytkownika, spełnienie wymagań prawnych oraz wymagań jakościowych. Standard BRC został zastosowany dla produkcji kosmetyków, środków czystości, artykułów papierniczych, tekstyliów - pod marką sieci lub pod marką własną producenta.
Certyfikat BRC IOP
Certyfikat BRC IOP został wprowadzony dla producentów i dostawców wszystkich materiałów opakowaniowych włączając magazynowanie i transport dla:
- materiałów do bezpośredniego kontaktu z żywnością;
- materiałów do niebezpośredniego kontaktu z żywnością;
- materiałów innych niż żywność (zabawki, kosmetyki, chemia spożywcza itp.).
Certyfikat BRC Food
Certyfikat BRC Food wdrażają zakłady produkujące żywność, które dostarczają ją do sieci handlowych. Międzynarodowe sieci handlowe wykorzystują standard BRC Food jako kryterium doboru i weryfikacji swoich dostawców oraz standaryzowania produkcji. Audit zewnętrzny i certyfikat BRC Food są traktowane przez sieci handlowe jako ich własna weryfikacja dostawcy.
Standard BRC Food integruje przepisy zawarte w normie ISO 9000:2008, w systemie HACCP oraz zasadach dobrej praktyki produkcyjnej i higienicznej GMP, GHP, definiując równocześnie wymogi, które muszą zostać spełnione, aby zapewnić bezpieczeństwo i konieczny, powtarzalny poziom jakości wyrobu finalnego.
BRC Agents & Brokers
System ten jest dedykowany dla:
- brokerów, zajmujących się zakupem produktów do odsprzedaży innym producentom, pośrednikom, sprzedawcom detalicznym, etc.
- dystrybutorów produktów spożywczych, surowców i opakowań
- importerów i eksporterów
- firm, zajmujących się organizacją zakupu, przechowywania i transportu.
Standard podzielony jest na 5 części, które obejmują następujące zagadnienia:
-
Zaangażowanie kierownictwa i ciągłe doskonalenie
Punktem wyjścia dla skutecznego systemu bezpieczeństwa produktów jest zaangażowanie kierownictwa w celu realizacji wymagań standardu i ciągły rozwój. Wymagania tego punktu obejmują między innymi zapewnienie odpowiednich zasobów, efektywnej komunikacji, systemu oceny i możliwości poprawy podjętych działań.
-
Szacowanie zagrożeń i ryzyka
Standard wymaga opracowania planu bezpieczeństwa żywności / produktów HACCP, opartego na analizie zagrożeń i krytycznych punktów kontroli.
-
System zarządzania jakością i bezpieczeństwem produktu
Punkt określa wymagania względem zarządzania jakością i bezpieczeństwem produktu, opierając się na wytycznych normy ISO 9001. Obejmuje między innymi wymagania dotyczące nadzoru nad dokumentacją, audytów wewnętrznych, postępowania z wyrobem niezgodnym oraz wycofania produktu.
-
Dostawcy i zarządzanie usługami
Wybór dostawców i podwykonawców usług jest kluczowy dla zarządzania bezpieczeństwem produktów – produkty i usługi pozyskiwane powinny być wyłącznie od sprawdzonych dostawców, spełniających odpowiednie kryteria.
-
Personel
Zawiera wytyczne, dotyczące odpowiedniego przeszkolenia pracowników, zapewniającego należyte wykonywanie przez nich swoich obowiązków oraz właściwy poziom kompetencji zawodowych.
Wdrażanie BRC
Pakuła Consulting specjalizuje się we wdrażaniu systemu BRC. Posiadamy akredytację usług doradczych LAWP oraz PARP w CSR. Zostaliśmy 2 razy wyróżnieni tytułem Konsultanta Roku. Wdrażanie BRC realizujemy pod klucz, łącznie z napisaniem dokumentacji BRC. Na miejscu u klienta prowadzimy szkolenia BRC w tym audytorów wewnętrznych BRC oraz pełnomocnika ds. jakości BRC. Konsultanci mają wykształcenie kierunkowe w technologii żywności, chemii, polimerów, jak również wieloletni staż pracy w branży żywnościowej i opakowaniowej.
Wdrożenie BRC CP to:
- uproszczenie standardów jakości i bezpieczeństwa dla dostawców wyrobów nieżywnościowych;
- zmniejszenie ryzyka wystąpienia niezgodności produkowanego wyrobu;
- zapewnia zgodność produkcji z mającymi zastosowanie wymaganiami prawnymi, m.in. z unijną Dyrektywą 2001/95/WE , dotyczącą bezpieczeństwa produktów oraz wymaganiami GMP
- ochrona bezpieczeństwa konsumenta;
- uzyskanie ważnego kryterium oceny dostawców przez sieci handlowe i przewagi na rynku;
- uzyskanie zwiększenia zaufania do posiadającego systemu jakości ;
- redukcja audytów dostawców
Wdrożenie BRC IOP to:
- Spełnienie wymogów w zakresie bezpieczeństwa, jakości i legalności produktu, we wszystkich obszarach przedsiębiorstwa;
- Ograniczenia ilości auditów zewnętrznych przeprowadzanych przez klientów;
- Poprawa wizerunku firmy i marki produktu;
- Uporządkowanie i optymalizacja procesów;
- Zapewnienie bezpieczeństwa, jakości i powtarzalności produkowanych wyrobów;
- Optymalizacja kosztów związanych z wyrobem niezgodnym, ewentualnym wycofaniem lub zwrotami;
- Spełnienie wymagań producentów posiadających wdrożone standardy IFS Food lub BRC Food
Wdrożenie BRC Food v. 7:
- Rozpoczęcie współpracy z brytyjskimi sieciami handlowymi;
- Ograniczenia ilości auditów zewnętrznych przeprowadzanych przez klientów;
- Spełnienie wymagań prawnych z zakresu bezpieczeństwa żywności;
- Wzrost zaufania organów administracji publicznej i klientów;
- Poprawa wizerunku firmy i marki produktu;
- Uporządkowanie i optymalizacja procesów;
- Zapewnienie identyfikowalności i identyfikacji produktu;
- Zapewnienie bezpieczeństwa, jakości i powtarzalności produkowanych wyrobów;
- Optymalizacja kosztów związanych z wyrobem niezgodnym, ewentualnym wycofaniem lub zwrotami.
Wdrożenie BRC Agents & Brokers:
- Rozpoczęcie współpracy z brytyjskimi sieciami handlowymi;
- Ograniczenia ilości auditów zewnętrznych przeprowadzanych przez klientów;
- Spełnienie wymagań prawnych z zakresu bezpieczeństwa żywności;
- Poprawa wizerunku firmy i marki produktu;
- Uporządkowanie i optymalizacja procesów;
- Zapewnienie identyfikowalności i identyfikacji produktu;
- Zapewnienie bezpieczeństwa i jakości wyrobów.
Szkolenie BRC
Pakuła Consulting prowadzi otwarte oraz zamknięte szkolenia BRC. Dotychczas przeszkoliliśmy kilkuset słuchaczy. Posiadamy liczne referencje oraz bardzo dobrą opinię. Zapraszamy do zakładki tematycznej.
Klienci wystawiają Pakuła Consulting opinię dotyczącą BRC
Z przyjemnością potwierdzamy, iż firma Pakuła Consulting przeprowadziła dla nas szkolenie w zakresie wymagań systemu BRC CP. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wysokiego poziomu wiedzy konsultanta oraz sposobu jej przekazania. Omawiane zagadnienia poparte były wieloma przykładami z praktyki, co znacznie ułatwiło zrozumienie i właściwą interpretację prezentowanych treści. Polecamy usługi firmy Pakuła Consulting wszystkim zainteresowanym systemami zarządzania jakością i bezpieczeństwem produktów typu non food
Eurocash - Magdalena Molenda |
|
Serdecznie dziękujemy za współpracę firmie Pakuła Consulting w zakresie wdrażania i przygotowania do certyfikacji systemu BRC CP. Firma Pakuła Consulting wykazała się pełnym profesjonalizmem oraz wsparciem jakiego oczekiwaliśmy. Potwierdzamy, że Firma Pakuła Consulting jest firmą profesjonalną i spełnia oczekiwania w zakresie jakości i solidności wrażania systemów BRC CP
Marek Ściążko - V-ce Prezes Velvet Care |
FAQ
Co to jest certyfikat BRC?
Certyfikat BRC jest certyfikatem standardów sieciowych, wydawany jest przez Brytyjską organizację BRC (British Retail Consortium), która zrzesza brytyjskie, skandynawskie, duńskie i holenderskie sieci hipermarketów, ale certyfikat jest uznawany również przez sieci niemieckie i francuskie.
Czego dotyczy certyfikat BRC?
Certyfikat BRC dotyczy:
- producentów żywności (BRC Food)
- operatorów logistycznych (BRC Storage & Distribution)
- producentów opakowań (BRC Packaging Materials)
- producentów wyrobów gospodarstwa domowego i kosmetyków oraz innych produktów nie będących oraz żywnością ani opakowaniami (BRC Consumer Products) dostarczających im produkty tzw. „marki własnej”
- pośredników i agentów (Agents and Brokers)
Jak wdrożyć BRC?
Należy opracować dokumentację spełniającą wymagania programów wstępnych, operacyjnych (GMP, GHP) z elementami systemu zarządzania jakością, dodatkowo przeprowadzić analizę ryzyka dla produkowanych wyrobów, zidentyfikować CP i CCP, przeanalizować spełnienie odpowiednich norm w zakresie bezpieczeństwa produktów, realizacji procesów, higieny i zachowania personelu oraz przestrzegania zasad ochrony środowiska w celu zapewnienia bezpieczeństwa oraz wymaganego, powtarzalnego poziomu jakości dostarczanych wyrobów. W tym celu należy zarejestrować się na stronie BRC, pobrać właściwy dla branży standard BRC i przygotować dokumentację, a przede wszystkich zweryfikować infrastrukturę pod katem występowania możliwych potencjalnych zagrożeń pod kątem szkła, drewna, czy kruchego plastiku.
Ile kosztuje certyfikacja BRC?
Na cenę wpływają ilość pracowników, ilość linii produkcyjnych, powierzchnia zakładu. W przypadku średniego zakładu certyfikacja BRC CP może kosztować ok. 7000 zł + dojazd i nocleg audytora ok. 1000 zł + opłata BRC ok. 2500 zł. Razem ok 10.000 netto.
Kontakt
ul. Łąkowa 27B, lok. 23
90-554 Łódź
538 485 581
42 639 50 83
BRC CP tłumaczenie
Wymagania poziomu podstawowego i poziomu wyższego BRC CP
Sposób Określania Wymagań BRC CP
Wymagania, które należy spełnić, aby uzyskać certyfikat poziomu podstawowego różnią się od wymagań certyfikatu poziomu wyższego. W niniejszym dokumencie wymagania obu poziomów przedstawione są obok siebie. Każda główna sekcja lub podsekcja wymogów w Normie rozpoczyna się oświadczeniem woli.
Wymagania, które należy spełnić, aby uzyskać certyfikat poziomu podstawowego różnią się od wymagań certyfikatu poziomu wyższego. W niniejszym dokumencie wymagania obu poziomów przedstawione są obok siebie. Każda główna sekcja lub podsekcja wymogów w Normie rozpoczyna się oświadczeniem woli. Określa ono oczekiwany rezultat osiągany po zapewnieniu zgodności z wymaganiami danej sekcji. Stanowi to część audytu i wszystkie zakłady muszą przestrzegać oświadczenia woli. Poniżej oświadczeń woli w tabelach znajdują się bardziej konkretne i szczegółowe wymagania (klauzule), które zastosowane prawidłowo pomogą osiągnąć ustalony cel wymogu. Wszystkie wymagania stanowią część audytu w zakresie stosownego poziomu i należy je spełnić, aby otrzymać certyfikat.
Oświadczenie woli (oczekiwany rezultat osiągany po zapewnieniu zgodności z wymaganiami)
KLAUZULA | PODSTAWOWY | WYŻSZY |
---|---|---|
1.1.1 | Obowiązuje wyłącznie na poziomie podstawowym | Obowiązuje wyłącznie na poziomie wyższym |
1.1.2 | Obowiązuje zarówno na poziomie podstawowym i poziomie wyższym |
WYMAGANIA PODSTAWOWE
Wymagania uznane za podstawowe to:
- zaangażowanie wyższej kadry zarządzającej i ciągłe doskonalenie (1.1)
- zarządzanie ryzykiem produktu (2)
- kontrola i akceptacja przychodzących surowców, elementów i materiałów opakowaniowych (3.5.2)
- działania korygujące i zapobiegawcze (3.7)
- identyfikowalność (3.9)
- układ zakładu, przepływ i segregacja produktów (4.3)
- utrzymanie porządku i higiena (4.6)
- inspekcja produktu i badania laboratoryjne (5.1)
- kontrola operacji (6.1)
- szkolenia i kompetencje (7.1).
Nieprzestrzeganie oświadczenia woli i wymagań podstawowych (tj. istotna niezgodność) może prowadzić do nieotrzymania certyfikatu przy pierwszym audycie lub cofnięciem certyfikatu przy kolejnych audytach. Wówczas w dalszej kolejności wymagany będzie pełen audyt w celu ustalenia wiarygodnych dowodów zgodności.
1 ZAANGAŻOWANIE WYŻSZEJ KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ
1.1 ZAANGAŻOWANIE WYŻSZEJ KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ I CIĄGŁE DOSKONALENIE
KLAUZULA | PODSTAWOWY | WYŻSZY |
---|---|---|
1.1.1 | Zakład musi wdrożyć politykę, która odzwierciedla zamiar zakładu w zakresie spełniania swojego zobowiązania produkcji bezpiecznych i zgodnych z prawem produktów według określonej jakości oraz jego odpowiedzialność wobec klientów. Musi ona być:
|
Zakład musi mieć udokumentowaną politykę, która określa zamiar zakładu w zakresie spełniania swojego zobowiązania produkcji bezpiecznych i zgodnych z prawem produktów według określonej jakości oraz jego odpowiedzialność wobec klientów. Musi ona być:
|
1.1.2 | Wyższa kadra zarządzająca zakładu musi upewnić się, że określono jasne cele dotyczące utrzymania bezpieczeństwa i zgodności z prawem oraz doskonalenia jakości produktów zgodnie z polityką bezpieczeństwa i jakości produktów zakładu oraz jego zobowiązaniem do wdrażania wymagań niniejszej Normy. Cele te należy w jasny sposób przekazać stosownemu personelowi i monitorować, a wyniki należy zgłaszać co najmniej raz w roku do wyższej kadry zarządzającej zakładu. | |
1.1.3 | Zakład musi prowadzić program spotkań kadry zarządzającej, który umożliwia przedstawienie wyższej kadrze zarządzającej do rozwiązania problemów związanych z bezpieczeństwem, zgodnością z prawem i jakością produktów. Należy sporządzać protokół z tych spotkań. |
Spotkania kontrolne kadry zarządzającej, w którym uczestniczy wyższa kadra zarządzająca, należy organizować w odpowiednich planowanych odstępach, co najmniej raz w roku, w celu kontroli spełniania przez zakład Normy i celów określonych w klauzuli 1.1.2. Proces kontroli obejmuje ocenę:
|
1.1.4 | Wyższa kadra zarządzająca zakładu musi zapewnić wystarczającą kadrę pracowniczą oraz zasoby finansowe do produkcji i doskonalenia bezpieczeństwa produktów oraz zgodnie z wymaganiami niniejszej Normy. | |
1.1.5 | Jeżeli zakład posiada certyfikat Normy, należy upewnić się, że ogłoszone audyty recertyfikacyjne mają miejsce w terminie audytu wskazanym na certyfikacie lub przed tym terminem. | |
1.1.6 | Zakład powinien posiadać dostępną autentyczną kopię w wersji papierowej lub elektronicznej aktualnej Normy wraz z wytycznymi interpretacyjnymi i dowiadywać się o wszelkich zmianach w Normie lub protokole publikowanych na stronie BRC. | |
1.1.7 | Jeżeli wymaga tego prawo, zakład powinien być zarejestrowany w stosownej agencji rządowej lub przez nią zatwierdzony, a dowód takiej rejestracji lub zatwierdzenia powinien być dostępny. | |
1.1.8 | Należy wdrożyć system mający na celu eliminację przyczyn źródłowych niezgodności. | Wyższa kadra zarządzająca zakładu musi upewniać się, że przyczyny źródłowe niezgodności zidentyfikowane na poprzednim audycie na podstawie Normy zostały skutecznie wyeliminowane w celu zapobieżenia ich ponownego wystąpienia.
Należy wdrożyć system mający na celu eliminację przyczyn źródłowych niezgodności zgłoszonych podczas audytu wewnętrznego, audytu drugiej strony oraz audytu zewnętrznego. |
1.2 STRUKTURA ORGANIZACYJNA, OBOWIĄZKI I UPRAWNIENIA ZARZĄDZAJĄCE
Zakład powinien mieć jasno określoną strukturę organizacyjną i kanały komunikacji w celu umożliwienia skutecznego zarządzania bezpieczeństwem, zgodnością z prawem i jakością produktu.
KLAUZULA | PODSTAWOWY | WYŻSZY |
---|---|---|
1.2.1 | Obowiązki w zakresie zarządzania działaniami zapewniającymi bezpieczeństwo, zgodność z prawem i jakość produktu muszą być jasno rozdzielone i rozumiane przez odpowiedzialnych kierowników. | Zakład powinien mieć aktualny wykres organizacyjny dla kluczowych pracowników przedstawiający strukturę zarządzania przedsiębiorstwa. Obowiązki w zakresie zarządzania działaniami zapewniającymi bezpieczeństwo, zgodność z prawem i jakość produktu muszą być jasno rozdzielone i rozumiane przez kierowników odpowiedzialnych. Powinna istnieć jasno określona informacja na temat zastępstwa w przypadku nieobecności danej osoby odpowiedzialnej. |
1.2.2 | Wyższa kadra zarządzająca zakładu musi upewniać się, że wszyscy pracownicy są świadomi swoich obowiązków. Jeżeli istnieją udokumentowane instrukcje podejmowanych czynności, stosowni pracownicy powinni mieć do nich dostęp i mieć możliwość wykazania, że swoje zadania wykonują zgodnie z instrukcjami. Członek personelu na wyższym stanowisku powinien mieć przydzielony obowiązek i upoważnienie do zatrzymania produkcji w razie konieczności. |
2 ZARZĄDZANIE RYZYKIEM PRODUKTU
2.1 USTAWODAWSTWO I WYMAGANIA BEZPIECZEŃSTWA
KLAUZULA | PODSTAWOWY | WYŻSZY |
---|---|---|
2.1.1 | W zakładzie powinien działać system, który potwierdza znajomość wszystkich obowiązujących przepisów, norm produktowych oraz kwestii bezpieczeństwa produktów w miejscu produkcji oraz docelowych regionach sprzedaży każdego produktu. System też może funkcjonować w przedsiębiorstwie lub za pośrednictwem zewnętrznych ekspertów. | |
2.1.2 | Jeżeli zakład polega na informacjach dotyczących bezpieczeństwa, jakości i zgodności z prawem produktów zapewnianych przez jego klienta lub osoby trzeciej, powinien mieć wdrożony proces weryfikacji wiarygodności strony przekazującej taką informację i zachować dowody takiej weryfikacji. | |
2.1.3 | Wyższa kadra zarządzająca przedsiębiorstwa powinna mieć wdrożony system pozwalający upewnić się, że zakład posiada aktualne informacje na temat:
|
|
2.1.4 | Kopie obowiązujących przepisów, norm, praktyk i podobnych dokumentów muszą być dostępne dla stosownego personelu. |
2.2 OCENA RYZYKA PRODUKTU
KLAUZULA | PODSTAWOWY | WYŻSZY |
---|---|---|
2.2.1 | Należy wykonać pełną ocenę bezpieczeństwa i zgodności z prawem każdego produktu lub grupy produktów, która musi być stosowna do rynku docelowego. Powinna być dostępna ewidencja umożliwiająca potwierdzenie bezpieczeństwa i zgodności z prawem każdego produktu. Jeżeli ocena została wykonana przez dostawcę usług lub klienta, dostępne musi być potwierdzenie bezpieczeństwa i zgodności z prawem produktu. | Przedsiębiorstwo musi upewniać się, że ocena zagrożeń i ryzyka produktów jest przeprowadzana w odniesieniu do każdego produktu lub grupy produktów. Ocenę należy udokumentować i musi ona zawierać poniższe informacje:
|
2.2.2 | Ocenę musi przeprowadzić odpowiednio przeszkolony i kompetentny wewnętrzny lub zewnętrzny personel. Dowody powyższego muszą być dostępne, chyba że ocenę przeprowadza klient. | |
2.2.3 | Zakład określa i aktualizuje informacje dotyczące przepisów i obowiązkowych norm mających zastosowanie do każdego produktu oraz do materiałów, z których produkt jest wykonany, obowiązujących w docelowych regionach sprzedaży. | |
2.2.4 | Za każdym razem, gdy ma miejsce zmiana w specyfikacji, wymogach prawnych lub w przypadku istotnych zmian w metodach produkcji, reklamacji lub incydentów związanych z produktem lub podobnymi produktami – ocenę należy sprawdzić. | Ocenę ryzyka należy sprawdzać co najmniej raz w roku, aby upewnić się, że ocena jest aktualna, uwzględnia reklamacje lub incydenty związane z produktami lub podobnymi produktami oraz odzwierciedla wszelkie zmiany w specyfikacji, procesie produkcji i przepisach prawa. |
2.2.5 | Jeżeli prawo wymaga potwierdzenia bezpieczeństwa lub zgodności z prawem produktu, lub jest to konieczne, reprezentatywny produkt należy przekazać do odpowiednio wykwalifikowanego i, jeśli dotyczy, akredytowanego laboratorium (wewnętrznego lub zewnętrznego) w celu przeprowadzenia badań. Wyniki badań muszą stanowić część oceny ryzyka. | |
2.2.6 | Jeżeli prawo tego wymaga, należy udokumentować i zweryfikować tożsamość, kompetencje, kwalifikacje i/lub pozwolenia osoby sporządzającej ocenę bezpieczeństwa lub ocenę ryzyka. |
2.3 OZNACZANIE PRODUKTU I OŚWIADCZENIA
KLAUZULA | PODSTAWOWY | WYŻSZY |
---|---|---|
2.3.1 | Zakład musi weryfikować, czy informacje zawarte na opakowaniu bezpośrednim (konsumenckim) oraz zewnętrznych kartonach są prawidłowe i spełniają wymogi regulacyjne i wymogi bezpieczeństwa docelowego regionu sprzedaży. | |
2.3.2 | Zakład ma wdrożony proces zapewniający pełne zatwierdzenie wszelkich oświadczeń dotyczących produktu w celu upewnienia się, że produkty spełniają wydane oświadczenie. | |
2.3.3 | Jeśli stosowne, zakład upewnia się, że ocena produktu w użyciu (wewnętrzna lub zewnętrzna), próby niezawodności oraz badania trwałości są zatwierdzane. Należy weryfikować, czy wytwarzane produkty są bezpieczne i zgodne z prawem, biorąc pod uwagę kategorię konsumentów objętych ryzykiem. |
2.4 MATERIAŁY OPAKOWANIOWE
KLAUZULA | PODSTAWOWY | WYŻSZY |
---|---|---|
2.4.1 | Opakowanie należy oceniać pod względem przydatności do określonego celu oraz sprawdzać, czy nadają się do:
|
Całość tłumaczenia udostępniamy naszym klientom.