certyfikaty certyfikaty
- ISO 9001
- ISO 13485
- ISO 14001
- EN 14065 RABC
- ISO 14971
- EN 15085
- IATF 16949
- ISO 17025
- ISO 22000
- ISO 22301
- ISO 27001
- ISO 28000
- ISO 29990
- ISO 45001
- ISO 50001
- AEO
- AQAP
- BRC
- DPD / GDP
- EN 1090 / ISO 3834
- EN-206 beton
- FSC / PEFC
- FSSC 22000
- GMP+ paszowe
- GMP Farmaceutyczny
- HACCP
- HSE
- IFS
- Koncesja MSWiA
- PAS 220
- QS
- RODO
- TAPA
- WSK
- ZKP
Certyfikat TAPA
- Strona Główna
- Certyfikat TAPA
Certyfikat TAPA
Pakuła Consulting przygotowuje certyfikat TAPA, prowadzi szkolenia TAPA i wdrożenia TAPA. Wykonujemy audyt zerowy TAPA, piszemy procedury TAPA. Udzielamy porad prawnych w zakresie systemu zarządzania bezpieczeństwem dostaw.
TAPA Transported Asset Protection Association opracowała minimalne wymagania w zakresie standardów bezpieczeństwa w obrocie towarami high-tech - Freight Security Requirements FSR, Truck Security Requirements TSR , Parking Security Requirements PSR.
Certyfikat TAPA FSR dotyczy poszczególnych obiektów, a nie całych firm. Tylko te firmy, które uzyskały certyfikat FSR dla każdej z ich placówek, mogą ubiegać się o certyfikat TAPA. Obiekty muszą uzyskać certyfikat FSR w procesie audytu od audytora zatwierdzonego przez TAPA. Spełnienie wymagań TAPA FSR jest wymagane w kontraktach handlowych i umowach w całym łańcuchu przepływu towarów.
Certyfikat TAPA TSR określa wymagania bezpieczeństwa w zakresie przewozów ciężarowych , w tym minimalne standardy bezpieczeństwa oraz najlepsze praktyki dla przewoźników drogowych towarów HVTT High Value Theft Targeted. Te dobrowolne standardy nie są częścią formalnego procesu certyfikacji, ale są alecane do stosowania.
Audyt i certyfikacja TAPA
- Perimeter Security - Bezpieczeństwo w obiekcie
- Access Control - Office Areas - Kontrola dostępu - obszary biurowe
- Facility Dock/Warehouse - Obszar magazynowy
- Security Systems - Systemy bezpieczeństwa
- Security Procedures - Procedury bezpieczeństwa
- Standard Truck Security Requirements - Standardowe wymagania bezp.v
- Pre-Alerts - Alarmy poprzedzające
- Enhanced Security Requirements - Rozszerzone wymagania bezp.
Kontakt
ul. Łąkowa 27B, lok. 23
90-554 Łódź
538 485 581
42 639 50 83
- 1. Ogrodzenie bezpieczeństwo w obiekcie
- 1.1.1 Teren załadunkowy i rozładunkowy towarów wydzielony ogrodzeniem
- 1.2 CCTV
- 1.2.1 Objęcie kontrolą CCTV zewnętrznego obszaru załadunku i rozładunku, włącznie z punktami wejście / Wyjście, w celu monitorowania ruchu pojazdów i osób
- 1.2.2 Objęcie CCTV całości zewnętrznego obszaru Obiektu
- 1.2.3 Objęcie CCTV wszystkich zewnętrznych stron Budynku
- 1.3 Oświetlenie
- 1.3.1 Objęcie oświetleniem obszaru załadunku i rozładunku
- 1.3.2 Zapewnienie zewnętrznego oświetlenia drzwi Magazynowych
- 1.3.3 poziom natężenia oświetlenia wewnętrznego i Zewnętrznego pozwalający na uzyskanie wysokiej jakości Obrazu i zapisów CCTV
- 1.4 System alarmowy
- 1.4.1 Wszystkie zewnętrzne drzwi budynku włączone w system Główny alarmowy w celu identyfikacji nieautoryzowanego otwarcia
- 1.5 Zewnętrzne okna, drzwi i inne otwory
- 1.5.1 Wszystkie okna i wszystkie inne otwory w ścianach i dachu Budynku są zabezpieczone
- 1.5.2 Okna na parterze magazynu zabezpieczone kratami lub Innymi barierami fizycznymi, także drzwi doków na poziomie drogi
- 1.5.3 Drzwi magazynowe odpowiedniej konstrukcji Zabezpieczającej przed sforsowaniem siłowym, przy użyciu Przenośnych narzędzi bądź pojazdu taranującego
- 1.5.4 Wzmocnione drzwi wejściowe magazynu (stalowe drzwi i Futryny lub inne odpowiednie rozwiązania)
- 1.5.5 Ściany zewnętrzne i dach skonstruowane tak, by Wytrzymały forsowanie poprzez usunięcie materiału Budowlanego, wycięcie lub taranowanie pojazdu lub Podłączone do systemu alarmowego
- 1.5.6 Zabezpieczony dostęp do dachu – drabiny, schody
- 2. Kontrola dostępu – Obszary biurowe
- 2.1 Wejścia do biur
- 2.1.1 Wejście główne / recepcja – objęte kontrolą
- 2.1.2 Wejście dla pracowników – objęte kontrolą
- 2.1.3 Procedura kontroli dostępu w godzinach pracy i poza Nimi, gwarantująca dostęp tylko upoważniony pracownik dostawcy i gościom
- 3. Obszary magazynowy
- 3.1 Kontrola dostępu pomiędzy biura magazynem
- 3.1.1 Kontrola bezpieczeństwa w punktach dostępu (Np. Ochrona, karta magnetyczna lub CCTV z domofonie)
- 3.2. Ograniczony dostęp do obszaru magazynowego
- 3.2.1 Tylko upoważnieni pracownicy Dostawcy oraz Eskortowani goście maja dostęp do magazynu
- 3.3 Obszar składowania towarów wysokowartościowych
- 3.3.1 Wydzielony, ogrodzony obszar składowania dla Towarów wysokowartościowych przechowywanych dłużej Niż 2 godziny – drobna bezpieczna siatka, lub solidny Mur, zadaszony, kontrola dostępu, CCTV
- 3.3.2 Wydzielony, ogrodzony obszar składowania dla Towarów wysokowartościowych przechowywanych dłużej Niż 6 godzin – drobna bezpieczna siatka, lub solidny Mur, zadaszony, kontrola dostępu, CCTV
- 3.4 Obszar zewnętrzny magazynu
- 3.4.1 Wszystkie zewnętrzne drzwi magazynowe zamknięte I zabezpieczone gdy nie są używane.
- 3.5 CCTV
- 3.5.1 Wewnętrzne drzwi magazynowe i obszary Magazynowe objęte monitorowanie cctv
- 3.5.2 Objęte nadzorem towary Klienta podlegają 100 % Monitorowaniu CCTV (nie oznacza to monitorowania 100% Powierzchni podłogi, tylko 100% towarów , np. Monitorowanie CCTV od miejsca rozładunku, punktu Przeładunku palet do miejsca składowania towarów Wysokowartościowych)
- 3.6 Czujniki ruchu
- 3.6.1 Czujniki ruchu zainstalowane, podłączone do systemu Alarmowego, uruchamiane po zamknięciu obiektu - nie Mają zastosowania dla obiektów pracujących 24x7x366
- 4. Systemy bezpieczeństwa
- 4.1 Monitorowanie systemów bezpieczeństwa
- 4.1.1 Monitoring 24x7x366, punkt monitorowania zabezpieczony antynapadowo
- 4.1.2 Wszystkie systemy alarmowe reagujące w czasie Rzeczywistym
- 4.2 Systemy alarmowe – monitorowanie dostępu
- 4.2.1 Utrzymywanie w systemie zapisów dziennych – Historia 60 dni
- 4.2.2 Ograniczony dostęp do systemu alarmowego
- 4.2.3 Sygnały alarmów wysyłane i monitorowane
- 4.3 Systemy CCTV
- 4.3.1 Wszystkie obrazy są rejestrowane cyfrowo
- 4.3.2 Ograniczony dostęp do systemu
- 4.3.3 Dostępne min 30 dniowe zapisy całości CCTV
- 4.4 Elektroniczne systemy dostępu
- 4.4.1 Dostępne zapisy w systemie z ostatnich 60 dni
- 4.4.2 Ograniczony dostęp do systemu
- 4.4.3 Kwartalny przegląd raportów dostępu
- 5. Procedury bezpieczeństwa
- 5.1 Udokumentowane procedury bezpieczeństwa
- 5.1.1 Lokalna udokumentowana procedura postępowania z Towarami Klienta oraz procedury raportowania incydentów Klientowi
- 5.1.2 Procedura terminowego raportowania zagubionych, Brakujących i skradzionych towarów Klienta. Incydenty powinny Być raportowane Klientowi w czasie 12 godzin. Ewidentne Kradzieże raportowane bezzwłocznie.
- 5.1.3 Dostępna lista kontaktów przedstawicieli Klienta oraz Kierownictwa firmy w przypadku zaistnienia incydentów
- 5.1.4 Polityka Bezpieczeństwa dostępna i zakomunikowana Wszystkim pracownikom
- 5.1.5 Pracownicy przeszkoleni z zakresu bezpieczeństwa , w Programie reagowanie w przypadku rabunku i postępowanie z Niezidentyfikowanymi osobami
- 5.1.6 Wszyscy pracownicy oraz podwykonawcy posiadają Fotoidentyfikatory, noszą je w widoczny sposób
- 5.1.7 wdrożone procedury ograniczające dostęp pracownikom Dostawcy, gościom kontrahentom do towarów Klienta
- 5.1.8 wdrożona polityka postępowania z Gośćmi
- 5.1.9 Kontrola dokumentów/ informacji przewozowych – Szczegółowe informacje dostępne dla tych, którzy „muszą Wiedzieć”
- 5.1.10 Wszyscy kierowcy identyfikowani na podstawie formalnych Dokumentów ze zdjęcie(prawo jazdy, paszport, dowód ID)
- 5.1.11 Klucze nadzorowane w obszarach przechowywania i Przepływu towarów Klienta
- 5.1.12 Procedury losowej inspekcji odpadów z obszaru magazynu
- 5.1.13 System raportowania incydentów i metoda śledzenia Incydentów lokalnych
- 5.1.14 Składowanie towarów Klienta przed wysyłką i po dostawie Na przyczepach/w kontenerach
- 5.1.15 Pojemniki osobiste – pudełka śniadaniowe, plecaki, coolery – nadzorowane w magazynie
- 5.1.16 Rewizje, inspekcje przy wyjściu z obszaru magazynu Składowania towarów Klienta
- 5.1.17 Kontrolowany dostęp samochodów prywatnych do obszaru Rozładunku / załadunku
- 5.1.18 Procedura sprawdzania zgodności skrzyń i palet przy Dostawie
- 5.1.19 Kontrola wyposażenia do obsługi cargo
- 5.1.20 Fizyczna inspekcja zgodności kontenerów / naczep
- 5.1.21 Udokumentowany program przeglądów wszystkich Technicznych (fizycznych) instalacji / systemów bezpieczeństwa (CCTV, dostęp elektroniczny, detektory, oświetlenie
- 5. Procedury bezpieczeństwa
- 5.1 Udokumentowane procedury bezpieczeństwa
- 5.1.22 Awaryjne zasilanie (UPS) dostępne by upewnić się, Że Wszystkie elektroniczne systemy pracują nawet w przypadku braku Zasilania energetycznego
- 5.2 Sprawdzenie karalności (vetting)
- 5.2.1 Sprawdzenie karalności i historii zatrudnienia za ostatnich 5 Lat (jeśli dopuszczone przez lokalne prawo)
- 5.3 Procedury dotyczące zwalnianych pracowników i podwykonawców
- 5.3.1 wdrożone procedury zwalniania pracowników i Podwykonawców gwarantujące zwrot identyfikatorów, kart Dostępu, kluczy i innych wrażliwych informacji
- 5.3.2 wdrożona procedura zabezpieczająca przed dostępem Zwolnionych pracowników do systemów / danych Klienta
- 5.3.3 Utrzymywane zapisy by zapobiec ponownemu zatrudnieniu Osób zwolnionych z organizacji
- 6. Standardowe wymagania bezpieczeństwa
- 6.1 Bezpieczeństwo ładunków samochodowych
- 6.1.1 Naczepy - pełne zadaszenie, twarde ścianki lub wzmocnione Plandeki z blokowanymi drzwiami ładunkowymi
- 6.1.2 Oznaczane plomby bezpieczeństwa dla transportów Dedykowanych Klientowi – liniowe, całopojazdowe
- 6.1.3 Zainstalowane immobilizer-y w samochodach
- 6.1.4 System dwustronnej komunikacji – obecny w trakcie podróży, Monitorowany przez Dostawcę i podwykonawcę
- 6.1.5 Przygotowane i wdrożone plany raportowania Nieprzewidzianych zdarzeń (zatrzymania, opóźnienia, zmiana trasy)
- 6.1.6 Kabina pojazdu oraz kluczyki zapłonowe zawsze Zabezpieczone przez nieautoryzowanym życiem
- 6.2 Ocena ryzyka planowanych tras
- 6.2.1 Ocena ryzyka przeprowadzona dla tras przejazdu Klienta
- 6.3 Załadunki / rozładunki
- 6.3.1 zapisy wysyłki i odbioru (potwierdzenie dostawy, dokumenty przewozowe)
- 6.3.2 wdrożona polityka obecności kierowcy przy załadunku / rozładunku – gdy to dozwolone
- 7. Alarmy poprzedzające
- 7.1 system alarmów poprzedzających
- 7.1.1 gotowość do alarmowania poprzedzającego
- 7.1.2 informacja odbiorcy o otrzymaniu przesyłki w czasie 4 godzin po otrzymaniu potwierdzając poprzedzające szczegóły wysyłki
- 8. Rozszerzone wymagania bezpieczeństwa
- 8.1 szkolenie kierowców
- 8.1.1 dostawca zapewnia szkolenie w reagowaniu na wypadek rabunku, obejmujące bezpieczne zachowania w sytuacji zagrożenia kierowcy. Szczegóły szkolenia udostępniane klientowi
- 8.1.2 szkolenie dla kierowców w zakresie świadomości zagrożeń i zapobiegania ryzykom
- 8.2 eskortowanie ciężarówek
- 8.2.1 zdolność do zapewnienia eskorty z zapewnienie łączności w czasie rzeczywistym bazą i lokalną jednostką policji, dokumentacja na piśmie
- 8.2.2 udokumentowane procedury reagowania i szkolenia personelu eskortującego
- 8.3 śledzenie pojazdu
- 8.3.1 gps lub podobna technologia zainstalowane i monitorowane we wszystkich pojazdach przewożących towary klienta
* wg wytycznych GL