ESG Environmental, Social, Governance

Praktyczne wdrożenie Systemu Zrównoważonego Rozwoju składa się z dwóch etapów:

  1. Etap I – spotkanie robocze na miejscu, w siedzibie organizacji, kompleksowa ocena i wywiad przedwdrożeniowy;
  2. Etap II – na podstawie pozyskanych informacji oraz ich analizy przekazanie kompletu kluczowych polityk, procedur, instrukcji, zasad oraz wskaźników które są wymagane, aby skutecznie wdrożyć ESG.

Etap I przeprowadzany jest w następujących obszarach:

  • Zarząd/ Najwyższe Kierownictwo
  • Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
  • Realizacja zakupów/ Zarządzanie dostawcami i podwykonawcami
  • Zarządzanie Infrastrukturą/ Utrzymanie ruchu
  • Bezpieczeństwo i Higiena Pracy
  • Ochrona Środowiska
  • Zarządzanie energią
  • Zarządzanie sprzedażą
  • Zarządzanie produkcją/ realizacją usługi
  • Inne wskazane przez Organizację, jako kluczowe do prowadzenia działalności

W każdym z obszarów ocena i wywiad obejmuje minimum:

  • Omówienie wymagań oraz korzyści dla firmy jakie przyniesie wdrożenie strategii zrównoważonego rozwoju;
  • Analiza obecnego stanu działalności firmy pod kątem wpływu na środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny (Environmental, Social, Governance - ESG) zidentyfikowania wyzwań i ryzyk;
  • Przedstawienie planów zaangażowania kluczowych działów i zespołów we wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju;
  • Identyfikacja głównych interesariuszy (pracownicy, klienci, dostawcy, instytucje regulacyjne, społeczność lokalna);
  • Przegląd obecnie obowiązujących polityk, procedur, instrukcji, zarządzeń oraz wskaźników efektywności związanych z obszarem ESG.

Etap II przeprowadzany jest w następujących obszarach:

  • Polityki w tym np. Zrównoważonego Rozwoju, Środowiskowa, Społeczna, Różnorodności i Inkluzji, Zarządzania Ryzykiem ESG oraz wszystkie inne wynikające z wymagań
  • i odpowiedzialności Organizacji;
  • Procedury w tym np. Oceny Ryzyka Środowiskowego, Audytu ESG, Zarządzania Różnorodnością, Zarządzania Rynkiem Energii, Zarządzania Emisjami i Odpadami oraz wszystkie inne wynikające z wymagań i odpowiedzialności Organizacji;
  • Instrukcje wynikające z wymagań ESG oraz opracowanych procedur;
  • Inne dokumenty np. Kodeks Etyki, Strategia CSR, Deklaracje i Zobowiązania Zarządu;
  • Wskaźniki efektywności (KPI) dla oceny działań Organizacji w systemie ESG;
  • Obliczenia Śladu węglowego w zakresie 1 i 2;
  • Przedstawienie planu działań obliczenia Śladu węglowego w zakresie 3.

Kontakt

ul. Łąkowa 27B, lok. 23
90-554 Łódź

538 485 581
42 639 50 83

sekretariat@pakulaconsulting.pl

Formularz kontaktowy


PakulaConsulting 2024 © All rights reserved
Realizacja: DamianGuzek.com