certyfikaty certyfikaty
- ISO 9001
- ISO 13485
- ISO 14001
- EN 14065 RABC
- ISO 14971
- EN 15085
- IATF 16949
- ISO 17025
- ISO 22000
- ISO 22301
- ISO 27001
- ISO 28000
- ISO 29990
- ISO 45001
- ISO 50001
- AEO
- AQAP
- BRC
- DPD / GDP
- EN 1090 / ISO 3834
- EN-206 beton
- FSC / PEFC
- FSSC 22000
- GMP+ paszowe
- GMP Farmaceutyczny
- HACCP
- HSE
- IFS
- Koncesja MSWiA
- PAS 220
- QS
- RODO
- TAPA
- WSK
- ZKP
Treść normy ISO 45001:2018
- Strona Główna
- ISO 45001:2018
- Treść normy
Treść normy ISO 45001:2018
Najważniejsze zmiany pomiędzy ISO 45001 a PNN/OHSAS 18001
- Ujednolicenie struktury normy uwzględniający wspólny układ względem systemów opartych na normie ISO 9001, ISO 14001 i innych standardów systemów zarządzania.
- Uwzględnienie kompatybilności z innymi normami dotyczącymi różnych systemów zarządzania pozwoli uniknąć potencjalnych błędów podczas integracji systemów zarządzania np. ISO 9001, ISO 14001.
- W normie ISO 45001 pdf został usunięty termin działania zapobiegawcze. Cała norma ma na celu zapobieganie zdarzeniom w obszarze BHP.
Nowym elementem jest wymóg, aby organizacja monitorowała wewnętrzne i zewnętrzne czynniki, które mogą mieć wpływ na działalność organizacji i jej BHP. Na kontekst organizacji w rozumieniu normy składają się czynniki tworzące otoczenie - wyróżnia się otoczenie zewnętrzne i wewnętrzne organizacji. Na otoczenie zewnętrzne organizacji składają się otoczenie ogólne i celowe.
Do czynników wewnętrznych i zewnętrznych przykładowo zalicza się: pojawienie się nowych technologii w danej branży, obowiązujące regulacje prawne, kwestie związane z HR (np. dostępność wykwalifikowanych pracowników) i nagłe niekorzystne warunki pogodowe (np. powódź).
Norma ISO 45001 wymaga monitorowania tych czynników/zagrożeń przez wyznaczone do tego osoby. Organizacja powinna określić zainteresowane strony, które są istotne z punktu widzenia systemu zarządzania BHP. Istotne jest również określenie potrzeb i oczekiwań osób pracujących i innych zainteresowanych stron.
Organizacja określa granice i możliwości zastosowania Systemu Zarządzania BHP w celu ustanowienia jego zakresu.
Nowa norma ISO 45001 kładzie duży nacisk na rolę kierownictwa w systemie zarządzania. Najwyższe kierownictwo powinno wykazać przywództwo i zaangażowanie w zarządzanie BHP poprzez:
- przyjmowanie pełnej odpowiedzialności za zapobieganie wypadkom przy pracy i chorobom związanych z pracą oraz zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w miejscu pracy;
- zapewnienie, że została ustanowiona polityka BHP;
- zapewnienie zintegrowania wymagań systemu zarządzania BHP z procesami biznesowymi organizacji;
- zapewnianie zasobów niezbędnych do ustanowienia, wdrożenia, utrzymywania i doskonalenia systemu zarządzania bhp;
- zapewnienie aktywnego współudziału pracowników lub ich przedstawicieli, --wykorzystywanie konsultacji na wszystkich poziomach zarządzania w ramach systemu zarządzania bhp.
Podczas określenia ryzyka i szans systemu zarządzania bhp i jego zamierzonych wyników organizacja bierze pod uwagę zagrożenia, ryzyka związane z BHP i inne rodzaje ryzyk , możliwości w zakresie BHP oraz wymagania prawne i inne.
Treść normy PN-ISO 45001:2018-06 (własne tłumaczenie wymagań oraz własna interpretacja)
Kontekst organizacji
Organizacja określa kwestie zewnętrzne i wewnętrzne, które są istotne dla jej celów i które wpływają na jej zdolność do osiągnięcia zamierzonych rezultatów w zakresie systemu zarządzania BHP.
Zrozumienie potrzeb i oczekiwań pracowników oraz innych zainteresowanych stron
Organizacja określa:
- pozostałe zainteresowane strony, oprócz pracowników, którzy są istotni z punktu widzenia systemu zarządzania BHP
- istotne potrzeby i oczekiwania (tj. wymagania) pracowników i innych zainteresowanych stron
- które z tych potrzeb i oczekiwań są lub mogą stać się wymaganiami prawnymi lub innymi wymaganiami
Określanie zakresu systemu zarządzania BHP
Organizacja określa granice i zastosowanie systemu zarządzania BHP w celu ustalenia jego zakresu Określając ten zakres organizacja:
- rozważa kwestie zewnętrzne i wewnętrzne, o których mowa w 4.1;
- uwzględnia wymagania, o których mowa w 4.2
- uwzględnia zaplanowane lub wykonane działania związane z pracą
System zarządzania BHP
Organizacja powinna ustanowić, wdrożyć, utrzymywać i ciągle doskonalić system zarządzania BHP, wliczając w to niezbędne procesy i ich interakcje ,zgodnie w wymaganiami niniejszego dokumentu
Kierownictwo i udział pracowników
Najwyższe kierownictwo musi wykazać się przywództwem i zaangażowaniem w odniesieniu do systemu zarządzania BHP poprzez:
- branie ogólnej odpowiedzialności za zapobieganie urazom i chorobom związanym z pracą, a także zapewniane bezpiecznych i higienicznych stanowisk pracy i działań;
- zapewniane, że polityka BHP i związane z nią cele BHP są określone i zgodne ze strategią organizacji;
- zapewnianie integracji wymagań systemu zarządzania BHP z procesami biznesowymi organizacji
- zapewnianie dostępności zasobów potrzebnych do utworzenia, wdrożenia, utrzymania i doskonalenia systemu zarządzania BHP
- informowanie o znaczeniu skutecznego zarządzania BHP i zgodności z wymogami systemu zarządzania BHP;
- zapewnianie, że system zarządzania BHP osiąga zamierzone wyniki;
- kierowanie i wspieranie osób w celu przyczynienia się do skuteczności systemu zarządzania BHP;
- zapewnianie i promowanie ciągłego doskonalenia;
- wspieranie innych istotnych ról związanych z zarządzaniem w celu ukazania ich przywództwa, jako że dotyczy to ich obszarów działalności
- rozwijanie, prowadzenie i promowanie kultury w organizacji, co wspiera osiąganie zamierzonych wyników systemu zarządzania BHP
- ochrona pracowników przed represjami przy zgłaszaniu incydentów, zagrożeń, ryzyka i szans;
- zapewnianie, że organizacja ustanawia i wdraża procesy konsultacji i partycypacji pracowników (patrz 5.4):
- wspieranie tworzenia i funkcjonowania komitetów ds. zdrowia i bezpieczeństwa, [patrz 5.4 e) 1)].
Polityka BHP
Najwyższe kierownictwo ustanawia, wdraża i utrzymuje politykę BHP, która:
- obejmuje zobowiązanie do zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy w celu zapobiegania obrażeniom i chorobom związanym z pracom oraz jest adekwatna do celu, wielkości i kontekstu organizacji oraz specyficznego charakteru jej zagrożeń i szans związanych z BHP.
- zapewnia ramy dla ustalania celów BHP;
- obejmuje zobowiązanie do spełnienia wymagań prawnych i innych wymagań
- obejmuje zobowiązanie do eliminowania zagrożeń i zmniejszania ryzyka związanego z BHP (patrz 8.1.2);
- obejmuje zobowiązanie do ciągłego doskonalenia systemu zarządzania BHP;
- obejmuje zobowiązanie do konsultacji i partycypacji pracowników oraz, w przypadku ich występowania, przedstawicieli pracowników.
Polityka BHP powinna:
- być dostępna jako udokumentowana informacja;
- być przekazywana w ramach organizacji;
- być w razie potrzeby dostępna dla zainteresowanych stron;
- być właściwa i adekwatna.
Role organizacyjne, odpowiedzialności i uprawnienia
Najwyższe kierownictwo zapewnia, że odpowiedzialności i uprawnienia odpowiednich ról w systemie zarządzania BHP są przypisywane i przekazywane na wszystkich poziomach w organizacji i przechowywane jako udokumentowane informacje. Pracownicy na każdym poziomie organizacji biorą odpowiedzialność za te aspekty systemu zarządzania BHP, nad którymi mają kontrolę.
Najwyższe kierownictwo przypisuje odpowiedzialność i uprawnienia do:
- zapewniania, że system zarządzania BHP jest zgodny z wymaganiami niniejszego dokumentu;
- raportowania wyników działania systemu zarządzania BHP do najwyższego kierownictwa.
Konsultacje i partycypacja pracowników
Organizacja ustanawia, wdraża i utrzymuje procesy konsultacji i partycypacji pracowników na wszystkich odpowiednich poziomach i funkcjach oraz, w przypadku ich istnienia, przedstawicieli pracowników, w opracowywaniu, planowaniu, wdrażaniu, ocenie działania i działaniach na rzecz poprawy systemu zarządzania BHP
Organizacja:
- zapewnia mechanizmy, czas, szkolenia i zasoby niezbędne do konsultacji i partycypacji;
- zapewnia terminowy dostęp do jasnych, zrozumiałych i istotnych informacji na temat systemu zarządzania BHP;
- określa i eliminuje przeszkody lub bariery partycypacji oraz minimalizuje te, których nie da się usunąć;
- kładzie nacisk na konsultacje z pracownikami na stanowiskach kierowniczych w następujących kwestiach:
Planowanie
Planując system zarządzania BHP, organizacja rozważa kwestie, o których mowa w 4.1 (kontekst), wymagania określone w 4.2 (zainteresowane strony) i 4.3 (zakres swojego systemu zarządzania BHP) oraz określa zagrożenia i szanse, które powinny uwzględniać:
- zapewnienie, że system zarządzania BHP może osiągnąć zamierzony wynik;
- zapobieganie lub zmniejszenie niepożądanych efektów;
- osiąganie ciągłego doskonalenia.
Określając zagrożenia i szanse związane z systemem zarządzania BHP i jego zamierzonymi rezultatami, które należy uwzględnić, organizacja bierze pod uwagę:
- zagrożenia (patrz 6.1.2.1):
- zagrożenia związane z BHP i inne zagrożenia (patrz 6.1.2.2):
- szanse BHP i inne szanse (patrz 6.1.2.3):
- wymagania prawne i inne wymagania (patrz 6.1.3).
Organizacja w swoich procesach planowania określa oraz ocenia zagrożenia i szanse, które są istotne dla zamierzonych rezultatów systemu zarządzania BHP i związanych ze zmianami w organizacji, jej procesami lub systemem zarządzania BHP. W przypadku planowanych zmian, stałych lub tymczasowych, ocena ta zostanie przeprowadzona przed wprowadzeniem zmiany (patrz 8.1.3). Organizacja przechowuje udokumentowane informacje na temat:
- zagrożeń i szans;
- procesów i działań potrzebnych do określenia i uwzględnienia zagrożeń i szans (patrz 6.1.2 do 6.1.4) w zakresie niezbędnym do upewnienia się, że są przeprowadzane zgodnie z planem.
Identyfikacja zagrożeń i ocena ryzyka i szans
Identyfikacja zagrożeń
Organizacja powinna ustanowić, wdrożyć i utrzymywać procesy ciągłej i czynnej identyfikacji zagrożeń. Procesy uwzględniają, ale nie ograniczają się do:
- tego, jak zorganizowana jest praca, czynników społecznych (w tym obciążenia pracą, godzin pracy, znęcania się, nękania i zastraszania), kierownictwa i kultury w organizacji;
- rutynowych i nierutynowych czynności i sytuacji, w tym zagrożeń wynikających z:
- infrastruktury, sprzętu, materiałów, substancji i fizycznych warunków pracy;
- zaprojektowania produktów i usług, badań, rozwoju, testowania, produkcji, montażu, budowy, dostarczania usług, konserwacji i utylizacji;
- czynników ludzkich;
- tego, jak wykonywana jest praca;
- przeszłych incydentów powiązanych, wewnętrznych lub zewnętrznych, w tym sytuacji awaryjnych i ich przyczyn;
- potencjalnych sytuacji awaryjnych;
- ludzi, w tym biorąc pod uwagę:
- osoby mające dostęp do stanowiska pracy i ich działania, dotyczy pracowników, wykonawców, gości i innych osób;
- osoby znajdujące się w pobliżu stanowiska pracy, które mogą być objęte działaniami organizacji;
- pracowników w miejscu, które nie znajduje się pod bezpośrednią kontrolą organizacji;
- inne kwestie, w tym biorąc pod uwagę:
- zaprojektowanie obszarów roboczych, procesów, instalacji, maszyn/urządzeń, procedur operacyjnych i organizacji pracy, w tym ich dostosowanie do potrzeb i możliwości zaangażowanych pracowników;
- sytuacje występujące w pobliżu stanowiska pracy spowodowane działaniami związanymi z pracą pod kontrolą organizacji;
- sytuacje nie kontrolowane przez organizację i występujące w pobliżu stanowiska pracy, które mogą powodować obrażenia i pogorszenie stanu zdrowia osób na stanowiskach pracy;
- faktyczne lub proponowane zmiany w organizacji, operacjach, procesach, działaniach i systemie zarządzania BHP (patrz 8.1.3):
- zmiany w wiedzy o zagrożeniach.
Planowanie działań
Organizacja planuje:
- działania mające na celu:
- radzenie sobie z tymi zagrożeniami i szansami (patrz 6.1.2,2 i 6.1.2.3):
- uwzględnienie wymagań prawnych i innych wymagań (patrz 6.1.3):
- przygotowanie i reagowanie na sytuacje awaryjne (patrz 8.2):
Organizacja powinna uwzględnić hierarchię środków kontroli (patrz. 8.1.2) i wyniki systemu zarządzania BHP podczas planowania działań Planując swoje działania, organizacja bierze pod uwagę najlepsze praktyki, opcje technologiczne oraz wymagania finansowe, operacyjne i biznesowe
Cele BHP i planowanie ich realizacji
Organizacja powinna ustalić cele BHP dla odpowiednich funkcji i poziomów w celu utrzymania i ciągłego doskonalenia systemu zarządzania i wydajności BHP (patrz 10.3).
Cele BHP powinny:
- być zgodne z polityką BHP
- być wymierne (jeśli to wykonalne) lub możliwe do oceny działania;
- brać pod uwagę:
- obowiązujące wymagania;
- wyniki oceny zagrożeń i szans (patrz 6.1.2.2 i 6.1.2.3) ;
- wyniki konsultacji z pracownikami (patrz 5.4) oraz, jeśli występują, przedstawiciele pracowników;
- być monitorowane;
- być komunikowane;
- być odpowiednio aktualizowane.
Planując sposób osiągnięcia celów BHP, organizacja określa:
- co będzie zrobione;
- jakie zasoby będą potrzebne;
- kto będzie odpowiedzialny;
- kiedy zostanie to ukończone;
- sposób oceny wyników, w tym wskaźniki do monitorowania;
- w jaki sposób działania mające na celu osiągnięcie celów BHP zostaną zintegrowane z procesami biznesowymi organizacji.
Wsparcie i zasoby
Organizacja określa i zapewnia zasoby potrzebne do ustanowienia, wdrożenia, utrzymania i ciągłego doskonalenia systemu zarządzania BHP.
Organizacja powinna:
- określać niezbędne kompetencje pracowników, które wpływają lub mogąwpływać na wyniki BHP;
- upewnić się, że pracownicy są kompetentni (wliczając w to umiejętność rozpoznawania zagrożeń) na podstawie odpowiedniego wykształcenia,szkolenia lub doświadczenia;
- w stosownych przypadkach podejmować działania mające na celu zdobycie i utrzymanie niezbędnych kompetencji oraz ocenę skuteczności podjętych działań;
- zachować odpowiednie udokumentowane informacje jako dowód kompetencji.
Komunikacja
Pracownicy powinni być informowani o:
- polityce BHP i celach BHP;
- ich wkładzie w skuteczność systemu zarządzania BHP, w tym korzyściach wynikających z lepszych wyników w zakresie BHP;
- potencjalnych konsekwencjach niespełnienia wymagań systemu zarządzania BHP;
- incydentach i wynikach dochodzeń, które są dla nich istotne;
- zagrożeniach, ryzyku związanym z BHP i określonych działaniach dla nich istotnych;
- umiejętności ewakuacji z sytuacji w miejscu pracy, która ich zdaniem stanowi bezpośrednie i poważne zagrożenie dla ich życia lub zdrowia, a także ustaleniach mających na celu ich ochronę przed nieuzasadnionymi tego konsekwencjami
Udokumentowane informacje
System zarządzania BHP organizacji obejmuje:
- udokumentowane informacje wymagane przez niniejszy dokument;
- udokumentowane informacje określone przez organizację jako niezbędne dla skuteczności systemu zarządzania BHP.
Podczas tworzenia i aktualizowania udokumentowanych informacji, organizacja zapewnia odpowiednie:
- identyfikację i opis (np. tytuł, datę, autora lub numer referencyjny);
- format (np. język, wersję oprogramowania, grafikę) i nośniki (np. papierowy, elektroniczny);
- recenzję i zatwierdzenie pod kątem przydatności i adekwatności.
Udokumentowane informacje wymagane przez system zarządzania BHP i niniejszy dokument są kontrolowane w celu upewnienia się, że:
- są dostępne i odpowiednie do użycia, gdziekolwiek i kiedykolwiek są potrzebne;
- są adekwatnie chronione (np. przed utratą poufności, niewłaściwym wykorzystaniem lub utratą integralności).
Planowanie operacyjne i kontrola
Organizacja planuje, wdraża, kontroluje i utrzymuje procesy potrzebne do spełnienia wymagań systemu zarządzania BHP i wdraża działania określone w Klauzuli 6 poprzez:
- ustalenie kryteriów dla procesów;
- wdrażanie kontroli procesów zgodnie z kryteriami;
- przechowywanie udokumentowanych informacji w wymiarze niezbędnym do upewnienia się, że procesy zostały przeprowadzone zgodnie z planem;
- dostosowywanie pracy do pracowników.
Eliminacja zagrożeń i redukcja ryzyka BHP
Organizacja powinna ustanowić, wdrożyć i utrzymywać procesy mające na celu eliminację zagrożeń i zmniejszenie ryzyka BHP przy użyciu następującej hierarchii środków kontroli
- wyeliminować zagrożenie;
- zastąpić mniej niebezpiecznymi procesami, operacjami, materiałami lub sprzętem;
- korzystać z technicznych środków kontroli i reorganizacji pracy;
- stosować administracyjne środki kontroli,w tym szkolenia;
- stosować odpowiedni sprzęt ochrony osobistej.
Outsourcing
Organizacja powinna zapewniać kontrolę nad zleconymi funkcjami i procesami. Organizacja powinna upewnić się, że jej ustalenia dotyczące outsourcingu są zgodne z wymaganiami prawnymi i innymi wymaganiami oraz idą w parze z osiągnięciem zamierzonych wyników systemu zarządzania BHP.
Gotowość i reagowanie na sytuacje awaryjne
Organizacja powinna ustanowić, wdrożyć i utrzymywać procesy potrzebne do przygotowania się i reagowania na potencjalne sytuacje awaryjne, jak określono w 6.1.2.1, w tym:
- ustalenie planowanej reakcji na sytuacje awaryjne, w tym udzielanie pierwszej pomocy;
- zapewnienie szkolenia w zakresie planowanej reakcji;
- okresowe testowanie i ćwiczenie zdolności planowanej reakcji;
- ocena skuteczności i, w razie konieczności, powtórzenie planowanej reakcji po przetestowaniu jej, a w szczególności po wystąpieniu sytuacji awaryjnych;
- komunikacja i dostarczenie istotnych informacji wszystkim pracownikom z zakresie ich obowiązków i odpowiedzialności;
- przekazywanie odpowiednich informacji wykonawcom, gościom, służbom ratowniczym, władzom państwowym i, w stosownych przypadkach, lokalnej społeczności;
- branie pod uwagę potrzeb i możliwości odpowiednich zainteresowanych stron i zapewniając ich zaangażowanie w odpowiednim opracowaniu planowanej reakcji.
Monitorowanie, pomiar, analiza i ocena skuteczności
Organizacja powinna określić:
- co należy monitorować i mierzyć, w tym:
- stopień, w jakim spełnione są wymagania prawne i inne wymagania;
- jej działania związane z rozpoznanymi zagrożeniami, ryzykiem i szansami;
- postępy w osiąganiu celów BHP organizacji;
- skuteczność środków kontroli operacyjnej i innych;
- metody monitorowania, pomiaru, analizy i oceny wydajności, w celu zapewnienia prawidłowych wyników;
- kryteria, według których organizacja oceni swoje wyniki w zakresie BHP;
- kiedy monitorowanie i pomiary powinny być przeprowadzane;
- kiedy wyniki monitorowania i pomiaru będą analizowane, oceniane i przekazywane.
Ocena zgodności
Organizacja powinna ustanowić, wdrożyć i utrzymywać procesy mające na celu ocenę zgodności z wymaganiami prawnymi i innymi wymaganiami (patrz 6.1.3). Organizacja powinna:
- określić częstotliwość i metodę oceny zgodności;
- ocenić zgodność i w razie potrzeby podjąć działania (patrz 10.2):
- utrzymywać wiedzę i rozumienie jej statusu zgodności z wymaganiami prawnymi i innymi wymaganiami;
- zachować udokumentowane informacje dotyczące wyników oceny zgodności.
Audyt wewnętrzny
Organizacja powinna przeprowadzać audyty wewnętrzne w zaplanowanych odstępach czasowych, aby dostarczyć informacji na temat tego, czy system zarządzania BHP:
- odpowiada:
- własnym wymaganiom organizacji dotyczącym systemu zarządzania BHP, w tym polityki i celów BHP;
- wymaganiom niniejszego dokumentu;
- jest skuteczne wdrożony i utrzymywany.
Przegląd zarządzania
Najwyższe kierownictwo dokonuje przeglądy systemu zarządzania BHP organizacji w zaplanowanych odstępach czasu, aby zapewnić jego ciągłą przydatność, adekwatność i skuteczność.
Przegląd zarządzania obejmuje rozważenie:
- statusu działań z poprzednich przeglądów zarządzania;
- zmian w kwestiach zewnętrznych i wewnętrznych, które są istotne dla systemu zarządzania BHP, w tym:
- potrzeb i oczekiwań zainteresowanych stron;
- wymagań prawnych i innych wymagań;
- zagrożeń i szans;
- stopnia, w jakim została osiągnięta polityka i cele BHP;
- informacji na temat wyników w zakresie BHP, w tym tendencje dotyczące:
- incydentów, niezgodności, działań naprawczych i ciągłego doskonalenia;
- wyników monitorowania i pomiarów;
- wyników oceny zgodności z wymaganiami prawnymi i innymi wymaganiami;
- wyników audytu;
- konsultacji i partycypacji pracowników;
- zagrożeń i szans;
- adekwatności zasobów do utrzymywania efektywnego systemu zarządzania BHP;
- odpowiedniej komunikacji z zainteresowanymi stronami;
- szans ciągłego doskonalenia.
Doskonalenie
Organizacja powinna określić szanse ulepszeń (patrz Klauzula 9) i wdrożyć niezbędne działania, aby osiągnąć zamierzone wyniki swojego systemu zarządzania BHP.
Organizacja powinna ustanowić, wdrożyć i utrzymywać procesy, w tym raportowanie, badanie i podejmowanie działań, mające na celu określenie incydentów i niezgodności oraz radzenie sobie z nimi:
- reagować w odpowiednim czasie na incydent lub niezgodność oraz, w stosownych przypadkach:
- podjąć działania, mające na celu kontrolę i poprawienie ich;
- poradzić sobie z konsekwencjami;
- ocenić, przy udziale pracowników (patrz 5.4.1) i zaangażowaniu innych zainteresowanych stron, potrzebę działań korygujących w celu wyeliminowania głównych przyczyn incydentu lub niezgodności, aby nie powtórzyły się one ani nie wystąpiły w innym miejscu, poprzez:
- zbadanie incydentu lub przegląd niezgodności;
- ustalenie przyczyny incydentu lub niezgodności;
- ustalenie, czy doszło do podobnych incydentów, jeżeli istnieją niezgodności lub mogą one potencjalnie wystąpić;
- dokonanie przeglądu istniejących ocen ryzyka związanego z BHP i innych rodzajów ryzyka (patrz 6.1):
- określenie i wdrożenie wszelkich potrzebnych działań, w tym działań naprawczych, zgodnie z hierarchią środków kontroli (patrz 8.1.2) i zarządzaniem zmianami (patrz 8.1.3):
- ocenę ryzyka związanego z BHP wynikającego z nowych lub zmienionych zagrożeń, przed podjęciem działań;
- dokonanie przeglądu skuteczności wszelkich podjętych działań, w tym działań korygujących;
- dokonanie zmian w systemie zarządzania BHP, jeśli to konieczne
Działania korygujące powinny być odpowiednie do skutków lub potencjalnych skutków zaistniałych incydentów lub niezgodności. Organizacja powinna przechowywać udokumentowane informacje jako dowód:
- charakteru incydentów lub niezgodności oraz wszelkich podjętych działań;
- wyników wszelkich działań, w tym korygujących i ich skuteczności.
Organizacja powinna przekazać te udokumentowane informacje odpowiednim pracownikom oraz, jeśli ci występują, przedstawicielom pracowników i innym zainteresowanym stronom.
Kontakt
ul. Łąkowa 27B, lok. 23
90-554 Łódź
538 485 581
42 639 50 83
W czym możemy pomóc Państwa firmie?
Od wielu lat wdrażamy z powodzeniem systemy zarządzania. Zaufało nam ponad 1000 klientów z całego kraju. Możemy pochwalić się 100% zdawalnością.
Dlaczego warto nam zaufać?
Nasza firma jest jedną z najbardziej doświadczonych firm konsultingowych w Polsce, wyróżniona tytułem Konsultant Roku 2007, Konsultant Roku 2008, Srebrny TÜV Partner 2009 oraz Lider Roku 2010 w zakresie usług doradczych.
Jaki jest zakres naszej działalności?
Zajmujemy się wdrażaniem systemów zarządzania, prowadzeniem szkoleń, audytów okresowych. Posiadamy wszystkie niezbędne pozwolenia i certyfikaty.